قوانین و مقررات عمومی
- وبسایت کافه سفر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین جرائم اینترنتی و مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی فعالیت مینماید و کاربران محترم آن موظفند هیچگونه مطالب سیاسی و یا مغایر با شئونات اخلاقی و مذهبی کشور ایران را در این وبسایت قرار ندهند. در صورت اثبات این امر، شناسهی کاربری این افراد لغو شده و تبعات این موضوع نیز بر عهدهی خود ایشان خواهد بود.
- خدمات و محتوایی که توسط وبسایت کافه سفر تولید و عرضه میشود؛ جهت استفاده در این وبسایت تولید میشوند. هر گونه سوء استفاده از اطلاعات، عکسها، نقشهها، طرحها، لوگو و… از این وبسایت پیگرد قانونی خواهد داشت و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی اجازهی سوء استفاده از مطالب این وبسایت را ندارد. ذکر مطالب این وبسایت در اینترنت، تنها با ذکر نام و نشانی اینترنتی وبسایت کافه سفر لینک مطلب ذکر شده مجاز است و در رسانههای کاغذی، با کسب اجازهی کتبی از مسئولان وبسایت.
- اطلاعات شخصی کاربران در وبسایت کاملاً محرمانه میباشد. لذا جهت حفظ حریم اطلاعات شخصی کاربران، کاربر باید تعهد نماید تا عامل تلاش جهت هک کردن هر گونه اطلاعات موجود در سایت نبوده و هیچگونه معاونت و یا مشارکتی با اشخاص حقیقی و یا حقوقی در این امر نداشته باشد. ضمناً کاربر تعهد مینماید که هر گونه اطلاع از توسل به هک کردن اطلاعات توسط شخص و یا موسسهی دیگر را در اسرع وقت به مدیریت سایت کافه سفر اطلاع دهد.
- کاربران تعهد مینمایند که اطلاعات خود را هنگام ثبتنام و رزرو به صورت صحیح در وبسایت وارد کنند. در صورت ورود اطلاعات ناقص يا نادرست، مسئولیت عواقب بعدی این عمل بر عهدهی کاربران خواهد بود.
- کاربر تعهد مینماید هرگونه تغییر در مشخصات فردی خود را در اسرع وقت در وبسایت کافه سفر اصلاح نماید. در غیر اینصورت این وبسایت هیچ مسئولیتی در قبال تبعات ناشی از عدم صحت اطلاعات موجود نخواهد داشت.
- وبسایت کافه سفر به فروش اینترنتی بلیط هواپیما میپردازد و در قبال شرایط، کنسلی، تاخیر یا تعجیل پرواز مسئولیتی را بر عهده نخواهد داشت.
- هرگونه سوء استفاده از نام کافه سفر ، سایت اینترنتی کافه سفر ، مکاتبه از طرف کافه سفر و یا استفاده از نام های مشابه که شبهه مشابهت و تطابق را ایجاد نماید ممنوع بوده از طریق شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح، دادگاههای رسیدگی به جرائم اینترنتی در داخل و یا خارج از کشور و نیز اطلاعرسانی به سرویس دهندگان و سرویس گیرندگان اینترنتی قابل پیگرد خواهد بود.
- وبسایت کافه سفر اطلاعات شخصی کاربران را با هیچ مجموعهی دیگری به اشتراک نخواهد گذاشت و مراجع ذیصلاح فقط در صورت موارد مصرح در قانون، امکان استفاده از این اطلاعات را خواهند داشت.
- وبسایت کافه سفر مسئولیتی در مورد محتوای وبسايتهایی که به آنها لینک داده است، ندارد. این لینکها به منزلهی تایید یا ارتباط ما با تولیدکنندگان آنها نیست.
شرایط و ضوابط رزرو و خرید بلیط هواپیما
1- عملیات خرید بلیط در وبسایت کافه سفر مشمول مجموعهی قوانین و مقررات تجارت الکترونیکی بوده و هرگونه تخلف تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. خریدار ضمن خرید اینترنتی بلیط، تعهد میدهد که از کلیهی قوانین و مقررات خرید بلیط آگاهی کامل دارد.
2- هنگام ثبتنام و رزرو بلیط، نام مسافر باید به صورت صحیح با حروف انگلیسی وارد شود. امکان اصلاح نام مسافر وجود ندارد و وبسایت کافه سفر ، هیچگونه مسئولیتی در قبال اطلاعاتی که به اشتباه وارد شدهاند بر عهده ندارد.
3- امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر پس از خرید نهایی بلیط وجود ندارد. برای اصلاح اطلاعات، باید بلیط کنسل شده و مجدداً خریداری شود.
4- بلیط خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در بلیط و کارت شناسایی، مسافر پذیرش نخواهد شد.
5- در قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران نوزاد کمتر از دو سال، مسافران کودک بین دو تا دوازده سال تمام و مسافران بزرگسال، بیش از دوازده سال سن دارند. در صورت عدم دقت خریدار و اشتباه وارد نمودن ردهی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما ممانعت به عمل خواهد آمد.لازم به ذکر است که در بلیطهای نرخ مصوب، قیمت بلیط برای مسافران نوزاد، کودک و بزرگسال متفاوت است، اما در بلیطهای چارتری و غیر قابل استرداد، قیمت بلیط کودک با بزرگسال برابر است.
6- مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره 02122110116 تماس حاصل فرمایید.
7- ممکن است حین فرآیند خرید و پرداخت وجه بلیط، پرواز پر شود. اگر این اتفاق بعد از کسر مبلغ از حساب شما رخ بدهد، مبلغ بلیط به اعتبار شما افزوده میشود و میتوانید دوباره برای خرید بلیط اقدام کنید. کسر مبلغ از حساب شما به منزلهی اخذ قطعی بلیط نیست.
8- پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و بلیط به ایمیل مسافر ارسال میشود. هنگام مراجعه به فرودگاه، در پروازهای چارتر ارائهی یک نسخهی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، ارائهی شمارهی بلیط به همراه مدرک معتبر شناسایی به کانتر هواپیمایی مربوطه الزامی است.
9- کنسل کردن بلیط هواپیما از طریق وبسایت کافه سفر ، شامل جریمهی کنسلی میشود. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر ایرلاین متفاوت است و زمان درخواست کنسلی، به اطلاع مسافر خواهد رسید. مبلغ جریمه از قیمت بلیط کسر شده و بقیهی پول، به حساب مسافر بر خواهد گشت. این مسئله در مورد پروازهای چارتر یا غیر قابل استرداد صادق نیست و هزینهی بلیط این پروازها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت میشود.
10- در صورت کنسل کردن بلیط، قیمت آن با کسر مقدار جریمه بلافاصله به اعتبار کاربر سایت افزوده خواهد شد. مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بین بانکی (بین 24 تا 72 ساعت) میباشد.
11- در صورت لغو پرواز یا تاخیر بیشتر از دو ساعت، مسافر باید بلیط خود را در کانتر هواپیمایی مربوطه در فرودگاه مهر کند. با همراه داشتن بلیط مهر شده و مراجعهی حضوری به دفتر آژانس دور پرواز ، هزینهی پرواز به شما بازگردانده خواهد شد.همچنین اگر مسافر پیش از رفتن به فرودگاه از لغو پرواز مطلع شود، میتواند با تماس تلفنی با دفتر آژانس، بدون پرداخت جریمه در پروازهای جایگزین بلیط تهیه کند .لازم به ذکر است که اگر پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین مختلف باشند، در صورت لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر از پرواز به دلیل تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمهی کنسلی شود.
11- طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، همراه داشتن مجوز پزشک برای خانمهای باردار، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی-عروقی، بیماریهای تنفسی، صرع، آنمی شدید، دیابت ملیتوس کنترل نشده، کسانی که دیالیز میشوند یا کسانی که از داروهای تضعیفکنندهی سیستم ایمنی استفاده مینمایند و یا هرگونه بیماری که سبب منع سفر هوایی باشد، هنگام سوار شدن به هواپیما ضروری میباشد. همچنین لازم است که این مسافران، داروهای مورد نیاز خود را در طول سفر به همراه داشته باشند.
قوانین رزرو هتل و تور:
1: چنانچه گشت از سوی کافه سفر به دلیل حد نصاب نرسیدن یا دلیل دیگری قابل اجرا نباشد، کافه سفر موظف است حداقل یک هفته قبل از تاریخ اجرای گشت، مراتب را به نحو مقتضی با ارائه دلایل به اطلاع مسافر رسانده، نسبت به استرداد کل وجوه دریافتی از مسافر اقدام نماید.
تبصره: چنانچه در بازه زمانی مقرر، کافه سفر ابطال گشت را اعلام ننموده و مبلغ دریافتی را به مسافر بازنگرداند، کافه سفر باید به تناسب مبلغ وصولی از مسافر، جریمه اضافی پرداخت کند.
2: ساعت تخلیه اتاق های هتل بر اساس قوانین و مقررات حاکم در مقصد موردنظر بوده، مسافر موظف به رعایت آن می باشد.
تبصره: در صورت تحویل اتاق زودتر از موعد مقرر توسط مسافر، هیچ مبلغی به مسافر مسترد نخواهد شد.
3: مسافران انفرادی (تک نفره) به هنگام ثبت نام مشمول مقررات و نرخ استفاده از اتاق یک تخته می باشند.
4: چنانچه در برخی مقاصد در بدو ورود مسافر به فرودگاه مقصد، گذرنامه وی توسط مقامات ذیربط اخذ و نگهداری تا به هنگام مراجعت در فرودگاه به مسافر عودت داده شود. در چنین شرایطی هیچگونه مسئولیتی متوجه کافه سفر نخواهد بود.
5: پس از ورود و پذیرش در هتل، در صورت خروج از هتل زودتر از موعد ثبت شده در واچر هتل ، وجهی بابت عدم استفاده از آن به مسافر مسترد نمی گردد.
6: با توجه به تنوع اتاقهای موجود در هتل ها، رزرو اتاق های 3 تخته شامل یک اتاق دو تخته همراه با تخت اضافه (Extra bed ) می باشد. و نیز سایز اتاق ها، کاملا بستگی به شرایط موجود بودن ظرفیت هتل در بدو ورود دارد.
7: در صورت عدم صدور ویزا از طرف کشور مقصد، کافه سفر در این خصوص مسئولیتی نداشته، لیکن در صورتی که کافه سفر در این خصوص هزینه ای متقبل شده باشد، جهت اخذ هزینه های انجام شده موظف است اسناد و مدارک معتبر را به مسافر ارائه نماید.
8: رسیدگی به هرگونه اختلاف فی مابین، طرفین قرارداد با ارائه دلایل بر عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده و آراء صادره از سازمان برای طرفین لازم الاجراست.
9: در خصوص ثبت نام گروهی در شرایط عادی (غیرفورس) فقط فردی که به نمایندگی از سوی مسافران اقدام به ثبت نام و عقد قرارداد نموده مجاز به مراجعه به کافه سفر جهت پیگیری، ابطال و یا دریافت وجوه پرداختی بوده و سایر مسافران در این خصوص مجاز به مراجعه به کافه سفر نمی باشند.
تبصره: کافه سفر موظف است تاریخ و شماره انصراف کتبی مسافر را در دفتر رسمی خود ثبت و به مسافر اعلام نماید.
10: رعایت شئونات و اخلاقیات در طول سفر از سوی مسافر الزامی بوده و همچنین مسافر موظف به رعایت کلیه مقررات کشور مقصد می باشد. لذا عواقب ارتکاب هرگونه تخلف و تبعات داشتن داروهایی که احیانا در کشور مقصد غیر مجاز بوده، برعهده مسافر است و چنانچه از این بابت کافه سفر جریمه ای پرداخت نماید می تواند با ارائه مستندات، هزینه انجام شده را از مسافر دریافت نماید.
11: در قبال هرگونه افزایش غیرارادی در قیمت گشت اعم از افزایش نرخ هتل و یا سایر خدمات، با ارائه مدارک مستند از سوی کافه سفر با تایید سازمان، مسافر موظف به پرداخت مابه التفاوت اعلام شده از سوی کافه سفرمی باشد.
تبصره: پرداخت کلیه عوارض خروج از کشور بر عهده مسافر می باشد.
12: چنانچه مسافر ممنوع الخروج باشد و یا در بدو ورود به کشوری، مقامات محلی از ورود آن به کشور جلوگیری نمایند و یا در صورت عدم استفاده مسافر به هر دلیلی اعم از مواردی مانند جا ماندن از پرواز، نقص در مدارک پروازی، مشکل در گذرنامه مسافر، لغو پرواز به علت بدی آب و هوا و ...که باعث عدم استفاده مسافر از هتل یا تاخیر در استفاده هتل گردد، مسافر ملزم به پرداخت هزینه های صورت گرفته از سوی کافه سفر با ارائه مستندات و مدارک مربوطه خواهد بود و هیچ نوع مسئولیتی در این خصوص متوجه کافه سفر نخواهد بود.
13: امکان تغییر یا اصلاح نام و یا مشخصات مسافر پس از خرید نهایی هتل وجود ندارد. برای اصلاح اطلاعات، باید هتل کنسل شده و مجدداً خریداری شود. لذا ارائه اطلاعات شخصی صحیح، نظیر نام و نام خانوادگی طبق پاسپورت، تعداد مسافرین، سن دقیق و ... بر عهده مسافر میباشد.
14: هتل خریداری شده، متعلق به مسافری است که مشخصات خود را در سیستم وارد کرده و غیر قابل انتقال به غیر میباشد. در صورت عدم تطابق نام مسافر در واچر هتل و پاسپورت، مسافر پذیرش نخواهد شد.
-
مسئولیت کنترل ویزای کشور مقصد و ویزای ترانزیت بعهده مسافر است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با پشتیبانی تماس بگیرید.
15: ممکن است حین فرآیند خرید و پرداخت وجه هتل، هتل منتخب پر شود. اگر این اتفاق بعد از کسر مبلغ از حساب شما رخ بدهد، مبلغ هتل به اعتبار شما افزوده میشود و میتوانید دوباره برای خرید هتل اقدام کنید. کسر مبلغ از حساب شما به منزلهی اخذ قطعی هتل نبوده و در صورت انصراف از خرید، مبلغ به همان حسابی که از طریق آن خرید انجام شده استرداد خواهد شد.
16: اطلاعات هتل های موجود در سایت کافه سفر، توسط هتل ها و تامین کننده های مختلف تولید میشود. این اطلاعات شامل داشتن ظرفیت خالی اتاق، نقشه هتل، قیمتهای به روز شده، تصاویر هتل ها و ... می باشد و مسئولیت صحت آن، بر عهده هتل منتخب و یا تامین کنندگان سایت بوده و کافه سفر در جهت ایجاد صحت اطلاعات هتل تمام تلاش خود را می نماید در صورت نیاز مسافر به کسب اطلاعات جزئی با دقت بالاتر می بایست با شماره پشتیبانی تماس حاصل فرمایند.
17: پس از انجام پرداخت و تایید آن، رزرو و خرید قطعی شده و واچر هتل به ایمیل مسافر ارسال میشود. هنگام مراجعه به هتل، ارائه واچر هتل به همراه مدرک معتبر شناسایی به مسئول پذیرش الزامی می باشد. قابل ذکر است هتل ها یک روز قبل از ورود مسافر شماره تائیدیه (Hotel Confirmation Number) را به شرکت کافه سفراعلام مینمایند و همان زمان از طریق پشتیبانی برای مسافر ارسال میگردد.
18: کنسل کردن واچر هتل از طریق وب سایت کافه سفر، ممکن است شامل جریمهی کنسلی شود. مقدار این جریمه بنا برقوانین کنسلی هر هتل و تامین کننده سایت متفاوت است که مبلغ جریمه در حین خرید هتل به اطلاع مسافر رسانده شده است. مبلغ جریمه از قیمت هتل کسر شده و مابقی مبلغ، به حساب مسافر استرداد خواهد شد. این مسئله در مورد هتل هایی که جریمه آنها 100% در سایت قید شده صادق نیست و هزینهی این هتل ها در صورت کنسلی به طور کامل دریافت میشود.
19: در صورت عدم پذیرش هتل، مسافر باید با واحد پشتیبانی شبانه روزی کافه سفر تماس گرفته تا در کمترین زمان مشکل حل شود و یا در صورت عدم پذیرش هتل به هر دلیل هتل مناسب با همان شرایط برای مسافر جایگزین شود.
20: رزرو هتل فقط شامل رزرو اتاق به تعداد افراد و شبهای درخواست شده می باشد و دربرگیرنده مواردی همچون حمل و نقل فرودگاهی، حمل و نقل بین شهری، راهنما، پارکینگ و یا اجاره ی خودرو و... نمی باشد و همچنین مینی بار و صندوق امانات در اکثر هتل ها شامل هزینه اضافه بوده که به عهده مسافر می باشد و در صورت ایجاد خسارت به هتل توسط مسافر، کلیه خسارت ها از مسافر دریافت خواهد شد.
تبصره: سایت کافه سفر درخواست های ویژه مسافرین از قبیل: اتاق با تخت دونفره، اتاق با دو تخت یکنفره، اتاق دارای امکان استفاده از سیگار، ورود زودتر از وقت تعیین شده به اتاق و یا خروج دیرتر از وقت تعیین شده از اتاق و ... را به هتل منتقل میکند، اما چون پاسخ نهایی این درخواست ها از طرف هتل خواهد بود، کافه سفر نسبت به تایید نهایی آنها تعهدی ندارد.
تبصره: پرداخت سایر هزینه ها و عوارضی که کشور و هتل مقصد تحت عنوان مالیات از توریست اخذ می کند (City Tax , Tourist Tax) بعهده مسافر می باشد . همچنین اکثر هتل ها در بدو ورود مبلغی به عنوان سپرده (Deposit) از مسافر دریافت می کنند.
21: با تایید رزرو هتل، مسافر با قوانین و مقررات مربوط به هتل منتخب و همچنین قوانین مربوط به فسخ رزرو نیز موافقت می کند، به علت اینکه فسخ یک قرارداد ممکن است مشمول جریمه شود، به همین دلیل به مسافران محترم پیشنهاد میشود قبل از قطعی نمودن هتل و خرید واچر قوانین و مقررات را کامل مطالعه نمایند. در قراردادهای آنلاین طبق قانون تجارت الکترونیک امضای مسافر به صورت اینترنتی انجام میشود.
امضای الکترونیکی : (Electronic Signature ) امضای الکترونیک عبارت از هر نوع علامت منضم شده یا به نحو منطقی متصل شده به داده پیام است که برای شناسایی امضاء کننده داده پیام مورد استفاده قرار میگیرد.
هواپیمای ایرلاین های داخلی از کدام ترمینال های فرودگاه مهرآباد حرکت میکند؟
ترمینال 1: کیشایر، زاگرس
ترمینال 2: ایران ایر، ایر تور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت
ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان
ترمینال 4 یا 6 : سپهران، پویا، ساها
(قبل از سفر، از اطلاعات فرودگاه مهرآباد استعلام شود)
توجه داشته باشید که در پروازهای چارتر مبلغ بلیط نوزاد در فرودگاه پرداخت میشود.
قوانین کنسلی پروازهای داخلی
تاریخ آخرین بروزرسانی : 1396/05/19
1 - در هواپیمایی ماهان نرخ CHD (کودک) معادل 75 درصد نرخ بزرگسال و در سایر ایرلاین ها معادل 50 درصد می باشد.
2 - در تمامی پروازهای سیستمی نرخ INF (نوزاد) معادل 10 درصد نرخ بزرگسالان می باشد.
* در هواپیمایی نفت 2 ساعت قبل از پرواز به بعد معیار جریمه می باشد .
با ما در تماس باشید
ایران - تهران - سعادت آباد - میدان کاج - بلوار سرو شرقی- پلاک 147 - طبقه سوم
https://www.instagram.com/kafe.safar/
تمامی حقوق این وبسایت برای هلدینگ گردشگری سپهر سفر پارسیان محفوظ است.© 1396